Lichaamsgewicht oefeningen

Core stability oefeningen voor een gespierd lijf

We vragen ons allemaal wel eens af of de wereld wel eerlijk is. De ene persoon heeft een geweldig sexy en gespierd lichaam en de ander niet. Je vraagt het je af terwijl je onderuitgezakt op de bank naar je dikke buik kijkt. De sixpack bier is het enige aan sixpack wat je in huis hebt. Het is pijnlijk, confronterend en eerlijk gezegd bedroevend en deprimerend om jezelf de vraag te stellen. Het leven is niet eerlijk zeg je tegen jezelf, terwijl je met je hand nog wat chips pakt om op te eten.

Het leven is niet eerlijk! Het leven geeft je echter wel wat je erin stop. Het is natuurlijk te begrijpen, dat je niet fit bent en niet in vorm als je niet gaat sporten. De sexy modellen met strakke lichamen gaan iedere dag naar de sportschool en zorgen voor een core stability waar je u tegen zegt. Ze geven er veel voor op en junk food past niet in hun vocabulair. Vet verbranden,  Core stability training, core stability oefeningen en voedingsschema’s zijn woorden welke dagelijks door hun hoofd gaan.

Waarom moet je werken aan je core stability?

Het is goed om aan je core stability te werken om zo een sterkere kern te krijgen. Het is belangrijk om in balans te zijn en te blijven. Het is heerlijk om met de juiste mentale balans te voelen, dat je een winnaar bent. Het is heerlijk om je letterlijk en figuurlijk af te beulen om dat geweldige lichaam te krijgen. Een lichaam waar iedereen jaloers op is. Zeker de categorie mensen welke op de bank hangen en chips eten. Door de core van je body te trainen zal je een sterke wil krijgen.

Hoe krijg je een platte buik met core stability exercises?

Met een goed core stability oefeningen schema kun je ook je vetpercentage omlaag krijgen. Je kunt een strakke en platte buik krijgen. He tis heerlijk om ervan te genieten hoe je weer in die kleren glijd met je nieuwe lijf. Naast volop core stability oefeningen is het ook belangrijk om op de juiste manier te eten. Het is een complete leefstijl welke ervoor zorgt, dat je een lekker lichaam krijgt en een platte buik. Het is goed om de core stability training te volgen om in de kern sterker te worden. Het is geweldig om te ontdekken wat er allemaal kan. Ook voor jou zijn er volop mogelijkheden.

Het is goed om te werken met de juiste motivatie en het juiste motief. Alleen dan zal het mogelijk zijn om te slagen in het leven. We weten zeker, dat ook jij een geweldige topsporter zal zijn en worden. Het is de ambitie welke je zou moeten hebben. Natuurlijk hoef je geen topsporter te worden. Echter wanneer je jezelf die mentaliteit eigen maakt zal je hier in slagen.

Het is belangrijk om een sterke en ijzeren wil te krijgen. Het is daarom slim om niet alleen de core stability oefeningen te doen. Doe het samen met een groep en een andere. Op die manier is het mogelijk om jezelf scherp te houden en te werken aan je eigen core stability. Je zal niet zo snel opgeven. Je zal elkaar gaan uitdagen en ondersteunen. Start met de core stability training, omdat je jezelf wilt onderscheiden van de rest. Terwijl iedereen goede tijden slechte tijden kijkt of het nieuws ga jij lekker sporten.

Waarom beginnen met de core stability oefeningen?

Veel mensen kiezen ervoor om te gaan hardlopen. De mensen gaan hier dan vaak alleen hun beenspieren trainen terwijl ze rennen. Het is echter niet helemaal correct. Het is namelijk ook de kernspieren welke je aanpakt met de loopbeweging. Het maakt het mogelijk om je hele lichaam sterker te maken. Wanneer je zelf veel rent of pas gestart bent zal je dit ook voelen. Je merkt, dat je borstspieren ingespannen worden, net als je rugspieren en je buikspieren. Een sterke rugspier is vaak van doorslaggevend belang om verder en harder te gaan lopen. Dat wist je niet?

Zelfs als je een goede hardloper wilt worden is het dus belangrijk om je core stability te verbeteren. Het is belangrijk om ook te zorgen voor een compleet fit lichaam. De core stability exercises bieden volop voordelen voor tal van sporten. Je lichaam zal veel meer kracht hebben en je kunt je grenzen gaan verleggen op vele vlakken.

De spieren en core stability

Het is eigenlijk moeilijk om exact aan te geven om welke spieren het allemaal gaat bij core stability. Het is eigenlijk moeilijk om ze allemaal op te noemen. Het is daarom ook zo, dat er volop verschillende core stability oefeningen zijn. Je kunt verschillende sets van oefeningen doen om aan je core stability te werken. Het is heerlijk. Ze zorgen allemaal voor een sterker lichaam en ook voor een sterkere geest. Met de juiste balans tussen lichaam en geest zal je ver komen. Je zal niet meer zo snel beteuterd op de bank chips gaan eten.

We gaan de oefeningen voor de core stability graag indelen in een aantal groepen. Zo zijn er de statische oefeningen op de grond en de dynamische oefeningen op de grond. Ook zijn er oefeningen met de medicijnbal in een afzonderlijke groep.

Het is goed om een juiste mix van de verschillende groepen core stability oefeningen te doen. Een core stability oefeningen schema is daarom erg handig en gemakkelijk. Je zal zo nooit een groep trainingen overslaan of vergeten.

Wat is jouw doel om te starten met een core stability training?

Iedereen heeft zo zijn eigen redenen om te starten met sporten. Het kan gaan om het krijgen van een mooie platte buik, sterkere spieren, gezondheidsklachten of de komst van kinderen of kleinkinderen. Wat je reden ook is! Het is goed om te starten met de kernoefeningen. Ze zijn niet altijd even gemakkelijk. Ze hebben echter wel een diepgaand effect op je lichaam, je geest en je gezondheid. Veel succes!