Lichaamsgewicht oefeningen

TRX oefeningen  

Wat een geweldige uitvinding! Je hebt het mogelijk al een keer gezien in een sportschool: de TRX machine. Je kunt met deze fitnessmachine het opnemen met je eigen gewicht tegen de zwaartekracht. Je zal al je spieren in je lijf moeten gebruiken. Het is een zeer effectieve manier om sterker te worden en ook om balans te vinden in je lijf. Je stofwisseling zal sneller worden en ook zal je je beter voelen. Het is mogelijk om zonder gewichten en zonder dure machines jezelf een totale body workout te geven. Er zijn volop TRX oefeningen welke je kunt gebruiken en toepassen om het leuk te houden.

Gebruik jij de TRX machine in de sportschool?

Wanneer je de TRX nog niet kent: het is een fitnesstool welke je eigen lichaamsgewicht inzet versus de zwaartekracht. Het is een machine welke uit Amerika is gekomen. In steeds meer sportscholen zien we de TRX verschijnen. Het is een populaire fitnesstool. Veel mensen weten nog niet hoe ze de TRX moeten gebruiken en welke oefeningen ze ermee kunnen doen. Veel professionele danseressen verbazen zich hierover. Ze willen daarom graag hun ervaringen delen met anderen. Een goede TRX training kan iemands dag compleet veranderen.

Waarom kiezen steeds meer mensen voor de TRX banden?

Het sporten in een sportschool kan eentonig worden. Het is vaak een sleur van dezelfde oefeningen. Het is voor veel dansers ook niet de bedoeling om meer spiermassa te krijgen. Voor veel mensen geldt dit ook. Ze willen graag fitter worden en sterker, maar ze hoeven geen grote spieren te krijgen. Ze houden van pilates en yoga en ze houden er ook van om wat nieuws uit te testen, zoals de TRX banden. De TRX fitness is een uitstekende manier om wat nieuws te proberen. Zeker wanneer je weet, dat je eigen gewicht wordt gebruikt om jezelf sterker te maken. Het is de strijd van je gewicht tegen de zwaartekracht. Het maakt het mooier en beter.

Wat is belangrijk wanneer je met de TRX traint?

Het ziet er eenvoudig uit. Het zijn een paar touwen en TRX banden welke je gebruikt. Het is echter belangrijk om de TRX oefeningen op de juiste manier uit te voeren. Hoe moet je staan? Welke houding moet je aannemen? Hoe werkt je lichaam? Het is belangrijk om de juiste kennis te hebben. Het geldt eigenlijk voor iedere fitness oefening welke je doet in een sportschool. Voor de TRX oefeningen en de TRX fitness geldt hetzelfde. De TRX is voor iedereen geschikt.

Moet je lang trainen met de TRX banden?

Het is goed om twee tot drie keer per week een uur een TRX workout te gaan doen. Wanneer je het samen met een TRX trainer doet of personal trainer wordt het nog effectiever. Het is belangrijk om niet teveel te trainen. Het wordt dan te moeilijk voor je spieren om zich weer te herstellen.

Wat is een goede TRX training voor de bilspieren?

Een single leg squat is een perfecte TRX oefening om je billen te trainen. Je voegt de twee lussen samen en maakt er een lus van. Je gaat met de rug naar de TRX staan en doet dan je linkervoet in de lus. Je kunt nu helemaal gaan staan (rechtop) en je core spieren gaan aanspannen. Buig nu langzaam je rechterbeen en strek je andere been zo ver naar achteren tot het rechter bovenbeen gelijk is aan de vloer (parallel). Nu trek je met een mooie beweging de linkerknie omhoog en houd je jouw rechterbeen goed strak gestrekt. Doe deze oefening acht tot tien keer.

TRX oefeningen voor je core

De Knee tuc inns TRX workout is niet zo complex. Je gaat op je handen en knieën zitten en stopt dan de voeten in de twee lussen. Je strekt je benen nu uit om een plank positie te maken. Span vervolgens de core spieren aan en trek hierna de knieën naar je  linker elleboog. Strek vervolgens de benen wat verder uit om een hoge plank te maken en trek de knieën naar de elleboog van je linkerarm. Doe hetzelfde alleen dan terwijl je de knieën naar je rechterelleboog strekt.

Een strakkere taille met de juiste TRX oefeningen

Ga rechts van de TRX band staan. Maak nu een lus van beide lussen en houd deze boven je hoofd vast met allebei je handen. Houd ze dichter bij je hoofd. Druk nu je linkerheup naar buiten en dan weer terug. Doe dit 10-15 keer en doe het dan met je andere been.

Starten met een TRX workout

Het is goed om de mogelijkheden te ontdekken van een goede TRX training. Er zijn volop mogelijkheden om te starten. Kijk in de eerste plek waar men een TRX fitness aanbiedt. Is het in de buurt van waar je woont of werkt? Ga er dan een keer naartoe om te ontdekken hoe het is om met de TRX banden te werken. Het is heerlijk om een TRX workout te doen. Je zal je fit, gezond en sterk voelen. Het is verrassend hoe je met je eigen lichaamsgewicht kunt werken. Het is niet nodig om iedere keer gebruik te maken van de toestellen. Er zijn meer mogelijkheden om een goede workout te krijgen.

Is een TRX sessie duur?

De kosten zijn eigenlijk niet zo hoog. Het is afhankelijk van de vorm van begeleiding welke je kiest. Wanneer je met een personal trainer een TRX fitness sessie gaat doen dan betaal je natuurlijk meer dan wanneer je het zelf wat gaat ontdekken. Het is uiteraard beter om in het begin wel begeleiding te krijgen. Veel sportscholen hebben vaak sessies onder begeleiding. Je kunt dan bekend worden met de juiste TRX oefeningen en zo trainen met de TRX banden.

Weet welke mogelijkheden er zijn!

Weet hoe je kunt genieten van een goede TRX workout. Je zal niet teleurgesteld worden. Het is mooi om te ontdekken wat er allemaal kan met TRX. Het is goed om gewoon een keer een sportsessie te doen om zo te zien welke mogelijkheden en opties er allemaal zijn. Ook voor jou zal het een heerlijke training zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *